onsdag 4 november 2009

onsdagens BDSM-tankar


Sitter i sängen och knappar på tangentbordet. Det har varit en lång dag med massor av trista praktiska saker att sköta om och en trötthet som inte är av denna världen hänger över mitt huvud. Vad har detta med BDSM_tankar att göra månde?

Jo hade jag haft Master här och nu så hade tröttheten och vardagsmelankolin kunnat sopas bort som i ett trollslag av Hans kompetenta hand och ledning medelst rottingen eller bältet som trollstav. *skrattar*


Kanske är svårt att förstå om man inte upplevt det själv men dessa redskap inklusive Hans hand kan få all trötthet i hela världen att ge vika och all grå tristess att börja skimra i rosa glitter.

När man har en BDSM-relation med någon som ger smisk/pisk och Psyksik Dominans (kan endast uttala mig om detta då det är där mina erfarenheter finns) så händer det saker i kroppen. Vet en kvinna med reumatism som sade att i upp till 5 dagar efter en session så behövde hon inga smärtstillande tabletter.

När man är mottagare av smisk/pisk så frigörs endorfiner och adrenalin i mängder jämförbara med bungyjumping, fallskärmsflygning, basejumping med mera. Alltså så mår man lika bra i själen som en högrisksportare bara av lite "handpåläggning" *skrattar*

Hade nu Master varit här och givit mig en omgång med smisk så hade jag med andra ord varit "hög" på kroppens eget "morfin" endorfinerna och därmed så hade allt känts bättre. Dessutom så fylls man av energi av att utöva BDSM, det är som en energiinjektion av hästdos mått mätt. Oförklarlig men underbart att uppleva.

Nu lär vi inte ses förrän i helgen men ändå så kan Han höja mina endorfinnivåer och få adrenalinet att flöda. Genom psykisk Dominans kan Han styra min vardag och därmed bli en del av den, känslan av tillhörighet ökar och en gemensam hemlighet skapar ett vi av enorma proportioner. Ett litet exempel kan vara så obetydligt som att Han beordrar mig att ha kjol, stayups och vara utan trosor i morgon på jobbet. Han kan ringa mig på jobbet, beordra mig att gå in på toaletten och fota min klädsel och upp under kjolen... Det är bara att lyda och att ha lytt given order om klädsel. *ler*

Unisont för många utövare är nämligen att vi mår otroligt dåligt av att inte ha lytt order eller att ha gjort något fel som kräver straff.

Det kanske låter konstigt men så är det faktiskt. Visst finns det de som vill ha straff och som medvetet provocerar men de är i en annan utövandedel än mig. Jag mår psykiskt dåligt, med andra ord jag blir skamsen, ångerfull och ledsen, av att ha gjort något fel. Å andra sidan så upplever jag en enorm stolthetskänsla i bröstet då jag gjort något bra och får beröm istället. Mycket djupt och komplext med tanke på att det egentligen är en slags rollspel vi sysslar med.

Lite snurriga tankar idag, de kommer med all säkerhet att utvecklas vidare så fort mer tid finns och de kommer nog i sin komplexitet få sitt eget inlägg att utvecklas inom.

Har ni frågor så hör av er...

Nu bjuder jag en god natt.

//Suz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar