måndag 2 november 2009

BDSM i livet....


Hej alla medbloggare och läsare.

Suz här... drygt 40 år...

Välkomna till en blogg som ska behandla ämnet BDSM.

Bondage

Dicipline

Dominans

Submission

Sadism

Masochism

Sadomasochism

Jag kommer berätta om BDSM, lägga ut dikter och noveller om BDSM, lyssna på frågor om BDSM och besvara dem, berätta om övergepp och varför de skedde och framför allt prata om säkerhetsaspekterna med BDSM som de Aldrig belyser i nyheterna när de pratar om kinkysex i sovrummet.

Jag kommer också berätta om det vackraste av allt inom BDSM, dynamiken och den mentala biten, det enorma känslodjup som BDSM medför och detta på grund av den så totala ärlighet som krävs för att det ska fungera.

Många kanske kommer må illa av vissa ord och av att det i novellerna och dikterna förekommer örfilar och smisk/pisk eller ord som slav/slavinna... men det man ska komma ihåg är att detta inte behöver förekomma inom BDSM, det är bara så jag lever med BDSM i livet. Alla de delar som BDSM innehåller är olika former av utövande och jag har hitintills inte mött någon som haft alla delar aktiva i sitt utövande då det skulle bli för stort för en enskild person.

***************************************

Så vem är jag då?
Jag är Undergiven. För tillfället med en Master som styr tillvaron men ändå en glad tjej som älskar livet. BDSM ger inte bara sexlivet lite krydda för mig. Jag är både socialt undergiven, sexuellt undergiven, relationsundergiven och masochist och med detta i bagaget så är jag en naturlig följare. Har inga problem med att anpassa mig efter andra eller att ta order.

Det betyder dock inte att jag tar order från vem som hellst eller är medgörlig i alla lägen, att vara undergiven betyder inte att man är en lealös docka eller ett mähä utan tvärt om en väldigt bestämd person med egen vilja och stolthet men som kan foga sig... *ler*

Jag är ensamstående Mamma och ganska så Dominant i min Modersroll. Stora kontraster i livet men de behövs ibland. ;-)

Att vara undergiven är att inneha den viktigaste "rollen" inom BDSM. Det betyder att det kan finnas en Dominant som kan leva ut. Utan oss undergivna fanns inte de Dominanta nämligen.
Vi är också de som sitter på makten men som frivilligt lämnar över den om den rätta infinner sig.

Inom BDSM finns det två olika säkerhetstänk och de förkortas SSC eller RACK

Safe
Sane
Consensual

Risk
Aware
Consensual
Kink


Dessa tillsammans med ett "stoppord" gör att man kan utöva BDSM på ett för alla parter säkert sätt. Dessa skall och bör inte över huvud taget ignoreras och den Dominant som inte vill utöva BDSM med dessa i sinnet, åtminstondes med minst Consent och stoppord är ute på mycket tunn is. Då handlar det inte om BDSM utan om Övergrepp!

Nu tänker jag inte skriva mer i natt men är snart tillbaka med mer och kanske lite roligare ord att läsa...

Avrundar med ett litet alster ur egen produktion...

God Natt...

//Suz


**********************************

Bind mig,
spotta på mig och säg att Du älska mig...

Örfila mig,
säg att Du älskar din slyna...

Kyss mig,
smiska mig så jag inte kan sitta efteråt...

Smek mig,
utsätt mig för smärta så jag gråter...

Beordra mig,
och jag följer Dig in i en evighet...

Evigt på knä infår Dig


© bdsm_suz@live.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar